De jongste schrijver van de wereld

Toen ik 10 was, wilde ik de jongste schrijver van de wereld worden. De woorden in boeken vraten mijn ogen binnen enkele uren op. Hun hoofdpersonen leefden nog dagen, soms weken, verder in mijn hoofd. Opstellen waren mijn beste vrienden. In mijn vrije tijd pende ik ijverig in mijn dagboek, hield een gedichtenbundel bij en schreef samen met mijn vader korte verhalen.

De jongste schrijver van de wereld, dat is mislukt. De hobby van het schrijven is op enig moment verloren gegaan in de woelige wereld van schoolopdrachten, essays, stages en werk. Zonde.

Maar nu zit ik thuis, een poos alweer. De pen gaat weer kriebelen. Het toetsenbord kriebelt gezellig mee. Ik heb besloten mezelf niet meer te verschuilen achter excuses. Het kind in mij krijgt haar droomwens. “Als ik later groot ben, ga ik schrijven.”

Het is nu later. Ik ben groot. Ik ga schrijven.

——————————————————

Naast recreatief schrijver ben ik ook werkzaam als freelancer bij mijn eigen bedrijf Typisch Tanya. Je kunt me inhuren voor het schrijven, reviseren en vertalen van teksten. Mijn meest recente opdrachten waren het schrijven van videoscripts voor iCasting Academy en het engelstalige toneelstuk Bedtime Stories voor Wow-Effect Theater. Ook schrijf ik een tweewekelijkse column voor Theatergroep Gras. Ik vertaal in de talen Ne-En, En-Ne, Du-Ne en Du-En. 

9 gedachtes over “De jongste schrijver van de wereld

  1. De jongste schrijver zul je niet worden, maar mijn jongste schrijvende zusje zul je hiermee altijd zijn en ik je oudste lezende zus 😉 …….(niet zo moeilijk met maar 1 zus, maar je moet het positief zien!)

Geef een reactie

